Promotiefilm laten maken

Een promotievideo of promovideo is een video die wordt gebruikt met het uitdrukkelijke doel een specifiek marketinginitiatief, verkoop of evenement te promoten. Promo’s zijn vaak vergelijkbaar in stijl en toon met een teaser video, waarin je de aandacht van je publiek trekt en hen naar binnen lokt om meer te weten te komen.

Wat maakt een goede promovideo?

Het concept van een promo video lijkt misschien eenvoudig, maar er zijn zeker een paar belangrijke elementen die je niet wilt weglaten.

1) Denk als een teaser. Het doel van je promovideo is niet om diep in te gaan op je product of diensten. Het is een snelle, aandachttrekkende trailer om een promotie of evenement onder de aandacht te brengen, dus gebruik snelle cuts in je montage, evenals pakkende soundbites of titels.

2) Blijf gefocust. Als je een evenement promoot, houd je promovideo dan gericht op de details van het evenement. Wat zullen de gasten daar meemaken? Welke leveranciers zullen er zijn? En het belangrijkste: wanneer gaat het allemaal plaatsvinden?

3) Vergeet de graphics niet. Je wilt een visuele oproep tot actie, of het nu een kortingscode is voor een procent korting of een tijd en datum waarop een evenement of promotieperiode afloopt. Gebruik visuele titels om de kijker te helpen focussen op wat je wilt dat ze onthouden.

4) Maak meerdere versies voor sociale media. Je zult je promotievideo’s vaak willen gebruiken, vooral voor tijdgevoelige promoties. Probeer een handvol alternatieve bewerkingen van uw promovideo’s te maken, zodat uw sociale feeds niet te repetitief worden!

 

Show it, don’t tell it

Wij zijn bij het maken van een film altijd groot voorstander van show it en don’t tell it. Daarom adviseer ik je om ons portfolio eens te bekijken. Hier kan je een diversiteit aan bedrijfsfilms vinden die we in de loop van de tijd hebben gemaakt. Helaas mogen we niet alle bedrijfsfilms delen van onze opdrachtgevers. Heb je een specifieke wens, neem dan contact met ons op en wie weet kunnen we je dan een goed voorbeeld laten zien.

Film laten maken

Wij vinden het belangrijk dat je krijgt wat je verwacht. Om goed op één lijn te zitten is het voortraject vaak nog belangrijker in het hele proces dan het maken van de bedrijfsfilm zelf. Zeg nu zelf. Wat is een bedrijfsfilm die niet aan je verwachting voldoet? Daarom gaan wij altijd eerst koffie of thee drinken om samen te bepalen wat er nodig is om de bedrijfsfilms te laten maken. (daar is de term weer).

Interactieve bedrijfsfilm

Hieronder zie je een film over onze werkwijze. Deze video is interactief en werkt heel goed als je deze op een landingspagina zet. Hierdoor geef je de kijker “controle” over wat hij te zien krijgt.

Meer interactieve video’s bekijken? Klik dan hier.

Wat kost een bedrijfsfilm?

De hamvraag die iedereen wilt weten? Wat kost het om een bedrijfsfilm te laten maken. Dat is zo een beetje dezelfde vraag als wat kost het om een huis te laten bouwen.

Een bouwvakker kost ook X per dag. Voor dat bedrag weet je nog niet wat voor huis je krijgt. Bij een film werkt dat ook zo. Hoeveel dagen zijn er nodig, hoe complex is het script, hoeveel nabewerking is er nodig etc.

Onderstaand film is een echte Bredase bedrijfsfilm. Wij zijn altijd een extra beetje trots als we een Bredase ondernemer mogen helpen.

Clickbait: Als je raadt hoeveel de onderstaande film ongeveer heeft gekost (10% foutmarge) dan nemen wij op de eerste afspraak vers gebakken appeltaart mee.

Liever een andere partij om mee in zee te gaan?

Geen probleem. Als ik er dan een paar mag aanraden dan stel ik voor om eens op de volgende websites te kijken Roderik Patijn, Jiro Bosma of Jonathan Mak