Rocketscience

Onze science kant. In een wereld waar steeds meer bewegend beeld te vinden is, banen wij ons een weg om alsmaar naar een beter verhaal toe te werken. Een productiebudget stelt misschien grenzen aan mogelijkheden, maar mag geen grenzen stellen aan de verbeelding. Met een bak aan ervaring en de juiste mensen achter de knoppen nemen we je mee in alle stappen die nodig zijn om tot het beste resultaat te komen.

Ready, set, Go

3

Prepare

VERKENNING  Een video laten maken begint bij een goede researchsessie. Wat wil je vertellen, wat wil je bereiken en vooral bij wie? Vanuit een kennismaking met jou en je bedrijf onderzoeken we, in de eerste fase van de voorbereiding, jouw wensen en welk verhaal je belangrijk vindt om te vertellen. Tijdens deze meeting, waarbij we onze Rocketsciene toepassen, worden jouw wensen en verhaal omgezet naar concrete uitgangspunten voor het te ontwikkelen concept of script. We denken mee en adviseren over de mogelijkheden en haalbaarheid binnen het beschikbare productiebudget.

CONCEPT EN SCRIPT  In de tweede fase van de voorbereiding vindt de uitwerking van de eerste ideeën plaats. Er wordt een antwoord geformuleerd op de vragen die ontstaan zijn tijdens de verkenning. Middels een schematisch script wordt er een vertelstructuur ontwikkeld en concrete scenes en beeld-ideeën verzameld. In een tussentijdse meeting presenteren we de (visuele)opzet. Met jouw feedback op het materiaal ontwikkelen we een definitief script en shotlist. Na verdere aanpassing, beoordeling en goedkeuring gaat het script op slot en belanden we in de volgende fase. Er wordt een antwoord geformuleerd op de vragen die naar boven kwamen tijdens de verkenning.

2

create

PRODUCTIE PLANNING  Op basis van het concept of script, wordt in kaart gebracht wat de aanvliegroute wordt van de opname dagen. Waar en wanneer wordt er gefilmd? Wie moet waar zijn? Wat is er nodig? Dit doen we om de vlucht zo prettig en praktisch mogelijk te laten verlopen zonder tussenstops.

SCHOOT EN EDIT  Het film werk gaat beginnen. Volgens de gemaakte planning gaan de opnames van start. Met de crew van Rocketfilms wordt het script verfilmd. Na de opnamedagen vindt vervolgens de edit plaats. Het videomateriaal wordt gemonteerd. Vervolgens wordt er een ruwe versie van de video gepresenteerd. (kleur en geluid is dan nog niet definitief afgewerkt, dat gebeurt in de afrondende fase). Er is gelegenheid tot het geven van feedback op de montage waarna er aanpassingen worden gedaan. Dit noemen we een review. Wanneer de video is goedgekeurd, gaat de edit op slot en wordt beeld en audio definitief bewerkt.

1

Launch

10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 Lift off! Je bent in het bezit van jouw film(s) die jouw verhaal vertelt en passie laat zien. Deze kan je inpassen in je marketing strategieën. Heb je nagedacht over de lancering? Om je doelgroep zo effectief mogelijk te bereiken en je video wereldwijd in een baan om de aarde brengen, is koersbepaling en navigatie van wezenlijk belang. Al een idee hoe je dit gaat doen? Wij helpen je hier graag bij. Met ons video marketingplan lanceren we jouw video overal op het internet!

our Crew

leder mens is de kapitein van zijn verbeelding. En ieder mens zijn eigen bemanning. Alleen het maken van films wordt nooit door één persoon gedaan, maar door een team van mensen.

Martijn Rondel

Film en strategie

Als echte explorer zul je waarschijnlijk met hem in contact zijn gekomen. Martijns nieuwsgierige inborst is een brandstof  voor verkenningsvluchten en voor nieuwe samenwerkingen. Zijn schotel- antennes staan afgesteld op contact leggen en onderzoeken hoe we je het best kunnen helpen. Samen met astronaut Klemens zet hij jouw hulpvraag om in originele concepten en video’s voor jouw doelen. Daarbij is Martijn expert in het koerszetten van marketing strategie.

Klemens Patijn

Film en regie

Is een beelddenker, conceptmaker en regisseur, vanuit het onderzoek ontwikkelt hij een pakkend en origineel concept voor de te maken video of campagne. Vanuit de cockpit werpt hij originele perspectieven op de zaak om jouw verhaal te vertellen. Samen met astronaut Martijn stemt hij concept en koers af op de beschikbare middelen, om met jou het gewenste doel te bereiken.

Klemens verenigt zich in een bijzondere combinatie. Hij is filmmaker en theatermaker. Klemens maakt regisseert en speelt (muziek) theatervoorstellingen. Voorstellingen met een maatschappelijk koppeling, een actualiteit en noodzaak te zien in de theaters, of op festivals als Oerol, Karavaan en de Parade.
Klemens kent de weg zowel voor als achter de camera. Een verhaal vertellen is een verhaal geven.

Ook is Klemens in en commercial van ABN-AMRO te zien.

 

 

Irmgard Nieuwenhuis

Producer

Is producent en zorgt voor een strakke koers en een prettige vlucht. Binnen een uur regelt zij een slaapplek op Mars. Als producent en multi-talent organiseert zij precies dat wat er er nodig is voor een overzichtelijke planning en een gestroomlijnd filmproces. Daarnaast is Irmgard ook concept ontwikkelaar bij Tincup.partners.

Roderik Patijn

Cinematographer

Werkt als zelfstandig cinematographer aan commercials, muziekvideo’s, documentaires en korte verhalende projecten. Als satelite crewlid stapt hij desgewenst als DOP bij Rocketfilms aan boord. Met vakmanschap, kennis en kwaliteit.

Content strategie

Samen met jou halen we het maximale uit jouw video's. Video, tekst, audio, animatie. Iedere vorm van content heeft eigen unieke kenmerken en pluspunten. Waar en op welk moment zit je deze content in? Weet jij het? Wij wel 😉 Laat ons jou daarbij helpen. Samen maken we...

Film

Film laten maken   Jouw verhaal in beeld is de sleutel tot klantenbinding en leads genereren. Hoe cliché het ook is maar een beeld zegt zoveel meer dan 1000 woorden. Een corporate film of bedrijfsfilm is een uitgesproken communicatiemiddel om bij de kijker een...

Aftermovie laten maken

Maak een aftermovie om een belangrijke gebeurtenis in het leven van uw bedrijf te herbeleven. Het uiteindelijke doel van de video, gefilmd tijdens het evenement, zal zijn om uw toekomstige evenementen te promoten, maar kan ook worden gebruikt om de harten van degenen...

Online commercial laten maken

Succesvolle video marketing maakt gebruik van specifieke video’s voor elke fase en ieder doel van de campagne. Mocht je al video’s hebben laten maken, dan zetten we deze voor je in. Maar heb je behoefte aan nieuwe content? Geen probleem! Door onze jarenlange ervaring...

Dronevideo laten maken

Door de komst van de drone, is het een onwijs toegankelijk geworden om de mooiste luchtbeelden te schieten. Een dronevideo laten maken, wordt dan ook steeds populairder bij corporate video's. Vooral voor bedrijven zijn dronebeelden een gewilde keuze. Mooie luchtshots...

Promo laten maken

Een promotievideo of promovideo of promotievideo is een video die wordt gebruikt met het uitdrukkelijke doel een specifiek marketinginitiatief, verkoop of evenement te promoten. Promo's zijn vaak vergelijkbaar in stijl en toon met een teaser video, waarin je de...

Promotiefilm laten maken

Een promotievideo of promovideo is een video die wordt gebruikt met het uitdrukkelijke doel een specifiek marketinginitiatief, verkoop of evenement te promoten. Promo's zijn vaak vergelijkbaar in stijl en toon met een teaser video, waarin je de aandacht van je publiek...

Corporate video laten maken

De term 'corporate video' is vrij breed. Over het algemeen is het belangrijkste doel van een bedrijfsvideo echter het creëren van bekendheid voor uw bedrijf, zijn producten en diensten. Dit is de basis van elke marketingtechniek, maar video is bijzonder geschikt om...

Logo animatie laten maken

Je logo is een super belangrijk kenmerk van je bedrijf. Het is uniek, opvallend en mensen onthouden je naam beter als ze er een visueel plaatje aan kunnen koppelen. Toch kun je nét een stapje verder gaan met je bedrijfslogo. Animatie is daarop het antwoord! Een...

Film laten maken

Een film laten maken is de perfecte manier om snel een indruk te geven van je bedrijf, merk, product, dienst of een event. Wij vinden vooral het maken van een verhaal met de beelden de allerleukste en effectiefste manier om iets over te brengen.  Leg de sfeer op de...